Szkoła Podstawowa nr 2 im. Królowej Jadwigi w Niechobrzu

WYCIECZKA DO KRYNICY

Po wielu miesiącach oczekiwań - 30 maja, prawie wszyscy uczniowie naszej szkoły wraz z opiekunami i rodzicami, wczesnym rankiem wyruszyli na upragnioną, całodniową wycieczkę  do Krynicy Zdroju. Celem wycieczki było zapoznanie z walorami turystycznymi tego regionu.
           Pierwszą atrakcją tej wycieczki było zwiedzanie w miejscowości Berest, dawnej cerkwi greckokatolickiej pw. Świętych Kosmy i Damiana z 1842 r. Obecnie jest ona kościołem rzymskokatolickim pw. Matki Bożej Nieustającej Pomocy. Tuż przy świątyni rośnie ponad sześćsetletni dąb, który dodaje jej malowniczości.
            Później udaliśmy się do Kamiannej, gdzie pod kierunkiem przewodnika zwiedziliśmy Muzeum Pasiecznictwa, a w nim dawną cerkiew prawosławną, skansen uli, pasiekę „Barć”. Obejrzeliśmy też Dom Pszczelarza. Podsumowaniem wizyty w tym ciekawym miejscu była degustacja miodu w kawiarni pasiecznej oraz zakup oryginalnych pamiątek w tamtejszym sklepiku.
            Następnie przejechaliśmy do uzdrowiska w Krynicy. Po wyjściu z autokaru spacerowaliśmy po tamtejszym Deptaku, obejrzeliśmy główne ujęcie wody mineralnej, podziwialiśmy stare domy zdrojowe, muszlę koncertową, fontanny, piękne kwiaty.
W restauracji „Hawana” zjedliśmy ruskie pierogi.  Po posiłku i krótkim odpoczynku wyjechaliśmy kolejką linowo- terenową na szczyt Góry Parkowej. Szczyt ma wysokość 741 m n.p.m. i znajduje się w samym sercu Krynicy, nad Deptakiem. Tam na uczniów czekała wspaniała rozrywka, tzw. „Rajskie Ślizgawki”. Po zejściu z Góry Parkowej wstąpiliśmy do pijalni wód, gdzie każdy mógł podziwiać piękne, egzotyczne rośliny oraz skosztować wody mineralnej. Uczestnicy wycieczki zakupili różne pamiątki, które będą im przypominać pobyt w tym malowniczym zakątku Polski.
           Wszyscy powrócili z wycieczki bardzo zadowoleni i pełni niezapomnianych wrażeń.